fredag den 18. juni 2010

Update!!

Uha. Så er der igen sket en del synes jeg. Nogle gange tænker man tilbage på de sidste dage og kan så slet ikke huske hvad der er sket og hvad man har lavet. Derfor er det faktisk ret fedt når man sidder her og skal huske tingene igennem og får skrevet det ned. Giver næsten ro på. Nå men i onsdags havde jeg jo så min anden vagt. Jeg skulle ikke møde kl. 10.00 alligevel men være der fra 14-17.00. Havde de sagt. Jeg endte dog med at blive til luk. Det var en rigtig hyggelig dag. Da jeg mødte var det rigtig godt vejr og der var ret mange kunder udenfor allerede. Sherley og Sandra var der. Men de gik begge kl. 15 og så stod jeg bare helt alene. Ret strengt og var ret bitter over det nogen gange. Jeg vidste jo ikke om det er bedst at få køen væk og skrive ordre ned eller om man skal sørge for at lave kaffen og bringe den ud. Hm. Men det gik. Da vi skulle til at lukke spurgte Kokken om hvad jeg ville have og drikke og om jeg ville have rejesalaten (der var tilovers pga. manden der ikke kunne tåle mælk = dressing) med udenfor. Så tog vi hvidvin med ud og sad derude alle sammen og slappede af i det sidste sol. Kokken hældte hele tiden mere vin op i vores glas så tror måske næsten vi delte en hel flaske. Jeg var ihvertfald lidt fuld da jeg kom hjem. Senere på aften kom Chefen pludselig hjem fra ferie. Han tog åbenbart direkte fra lufthavnen ud til cafeen. Han fik lavet en kop kaffe og vist os sin tatoo. Så sad de og snakkede albansk sammen som jeg ikke forstod, men nogen gange oversatte de lidt osv. Jeg gav chefen min vagtplan - som han dog allerede havde glemt dagen efter. Kom først hjem omkring kl. 21:15. Var så smadret der så jeg nåede kun lige at læse lidt i Hærværk før jeg faldt i søvn.

Torsdag skulle jeg møde kl. 10. Da jeg kom var Sherley der. Hun taler kun engelsk og er faktisk ikke særlig god. Åbenbart også ret ny, men hun opfatter slet ikke hvad kunderne gør forkert og kan ikke finde ud af kasseapparat og dankorttingen. Vi stod der så i en ret travl periode der varede lige indtil Sandra kom. Puha. Var også lidt hårdt. Men jeg fik lov til at spise en tunsalat der var lavet forkert siddende ved et af cafebordene. De forkæler alligevel gså en. Chefen skar også vandmelonstykker ud og gav os en tallerken hver. Da jeg havde fri kl. 15.00 sad mænderne udenfor og jeg sad lige med dem i 5 min. og snakkede vagtplan. Igen ret hyggeligt. Jeg fik lov til at holde fri fredag og så skal jeg komme lørdag - i morgen.

Da jeg kom hjem lå Malene og sov i solen ude i gården. Hun blev helt forvirret da jeg kom selvom hun havde skrevet hun var der. Vi fik lige snakket begivenheder (hun var i odense fra tirsdag til torsdag) og snakket kur. Vi aftalte så at grille kylling, champignon/squashspyd og spise salat til. Vi gik ned for at handle kul og grøntsager osv. og Malene tændte så op i grillen, mens jeg ordnede grøntsagerne. Vi sad og spiste nede i gården og så derefter to afsnit Matador, mens vi spiste røgede mandler. :)


I dag...I dag har vi så nået en fantastisk masse ting synes jeg. Jeg har fået vasket tøj - i en klam klam varme der fremkaldte min allergi enormt- på vaskeriet, vi har været på borgerservice og fået et ansøgningspapir til boligstøtte, været i H&M og købt lidt festivalstøj og siddet på Baresso og drukket latte med tomater til og været på arbejde i fisken i to timer - hvor jeg købte fisk til min aftensmad i dag.

God Dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar