søndag den 15. august 2010

Long time no see!!

Så er der godt nok gået lang tid. Det er lidt på grund af det der med at en blog jo ikke er så privat som man lige går og tror. Det er jo ikke kun ens læsere og en selv der falder over den, men hvis nogle tilfældigt søger på nogle specifikke ord kan bloggen hurtigt blive søgeresultatet. Det er ikke så fedt, men sådan er det selvfølgelig. Tror dog alligevel jeg fortsætter min blog nu eftersom jeg har gjort bloggen mere anonym. Nok om det. Sidste gang jeg skrev var i juni. Passer egentlig med at det er omkring 2 måneder siden. Der er godt nok også sket en del. Mest sommerferie. Arbejde. Roskilde. Barcelona. Men først vil jeg skrive om i dag. Før sommerferien havde jeg jo store planer om alt det jeg skulle/skal nå i ferien. Bl.a. ordne mit værelse med ny kommode, hylder osv., ordne stuen og bl.a. rydde ud i vores fælles klædeskab, ordne køkken. Vi har fået ryddet op i vores køkkenskabe og fået sat en masse ting op på loftet (vores loft, som vi fandt ud af var overskidt af fugle). Men ellers har det slået lidt sløvt til med alle planerne da jeg har arbejdet rigtig meget i cafeen.

Men i dag fik vi så overstået en ting. "Have"dag eller gårdhavedag må det hedde. Jeg fik besøg af mormor og mor (Malene er i Odense). Meningen var at vi skulle ordne lidt i vores krukker på vores plantebord i gården og evt. ordne lidt rundt om i bedende. Eftersom at jeg har læst Hærværk hele ugen i Barcelona hvor hovedpersonen ofte spiser smørrebrød og drikker kolde øl har jeg længe haft lyst til lækre smørrebrød. Derfor lavede jeg lækre, forholdsvis fedtfattige, hjemmelavede smørrebrød og serverede en kold øl til. :)

Efter frokosten gik vi i gang med "vores" ende af gården. Rigtig mange planter er i løbet af de sidste måneder sprunget op af asfalten i gården som derfor næsten har lignet en rigtig have. Men det er jo en gård så vi har fjernet de fleste af planterne undtagen dem langs murene.


Så fik vi styr på vores potter med krydderurter:

Mynte, Basilikum:

Citronmellisse:

Merian:


Timian:
Persille:
Og så fik vi også lige lidt blomster af mormor. Nogle flotte blå nogle og så Flittig Liser. Glæder mig til at høre hvad Malene siger. :)

I morgen får jeg besøg af gympigerne og så skal vi have lækker pasta, rødvin, guf og se 500 days of summer. Håber på godt vejr så vi evt. kan sidde udenfor og hygge. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar