søndag den 26. december 2010

Bøger jeg mangler at læse!!

Nu læser jeg godt nok også dansk, men støder derudover hele tiden ind i bøger jeg burde have læst eller snart bør læse. Nu vil jeg simpelthen i gang igen. Engang læste jeg mange mange bøger og jeg havde ingen problemer med at få den der fornemmelse af at sluge en bog og bare blive fanget af den verden man nu blev præsenteret for. Den fornemmelse havde jeg sidst ved Harry Potter nummer 4 eller sådan, men siden da har jeg haft sværere ved det. Som yngre elskede jeg Det Lille Hus i den store skov-serien (Det lille hus på prærien osv.), Anne Fra Grønnebakken, Puk-bøgerne, Narnia, Liv og Alexander, Gåsehud, Ringenes Herre, Harry Potter. Efter den sidste Harry Potter har jeg så ikke været så aktiv med skønlitteraturen og har egentlig kun læst hvad jeg skulle pga. studiet, f.eks. "En dag skinner solen også på en hunds røv" og de mere klassiske: "Hærværk" af Tom Kristensen, "Løgneren" af Martin A. Hansen, "Kongens fald" af Johannes V. Jensen. Men nu skal det snart være slut. Et af mine nytårsfortsæt skal være at jeg i stedet for TV-et skal jeg oftere vælge bogen. Derfor denne liste over hvilke bøger jeg burde og agter at læse en dag:


- Stig Larssons triologi: Mænd der hader kvinder, Pigen der legede med ilden, Da Luftkastellet brændte.

- Jan Guillou: Tempelridderens skat osv.

- Jane Austen: "Stolthed og fordom", "Følelse og Fornuft"

- Khaled Hosseini: "Drageløberen" og "Under en strålende sol"

- Hanne Vibeke Holst -

-The Hitchhikers guide to the galaxy

- Jurassic Park bøgerne

- Hans Scherfig - Det forsømte forår


Lige nu er jeg i gang med at læse "Mærkedage" af Jens Smærup

Ingen kommentarer:

Send en kommentar