fredag den 31. december 2010

Nytår (Farvel til 2010)

Så er det allerede ved at være nytår igen. Tiden går jo utrolig hurtigt. 2010 har været et godt år synes jeg. Der er sket meget i sær fordi Lasse og jeg jo har slået op. Det har også været året hvor morfar fyldte 80 år og hvor han få måneder efter fik konstateret kræft og døde meget kort tid efter. Det har samtidig været året hvor Bedste pludselig er blevet mere frisk, måske pga. alzheimermedicin og gode hjemmehjælp - hun er frisk, livlig og husker alting meget bedre end tidligere. Det har været året hvor jeg har været meget ked af det og alene, men samtidig året hvor jeg virkelig har lært noget mere om mig selv og fået en masse selvtillid. Det har været året hvor vi har haft en masse problemer med el-regninger fra Dong. Det har igen været et år hvor jeg sætter mig en masse mål for hovedet men aldrig når at gøre noget ved dem: Hylder på mit værelse, min indrammede væg, vores klædeskab der skulle ryddes op i og vi har ikke engang formået at hente vores julekasse fra sidste år ned i år. Faktisk synes jeg 2010 har været langt mere fyldt op end sidste år. Sidste år husker jeg at Malene og jeg havde tid i julen til at hygge og lave konfekt og brændte mandler i julegave og jeg tror endda vi fik tid til et enkelt julekalenderafsnit i ny og næ. I år har kalenderen været fyldt op og december er gået hurtigere end nogensinde. Jeg tror også dette hænger sammen med at jeg pludselig var single og havde brug for en masse aftaler, så jeg bookede mig op da jeg ikke kunne overskue en weekend alene. Men pludselig vendte det og jeg savnede lidt kvalitetstid alene igen (Som jeg jo netop altid har nydt).

Nytår er en god ting da man kan bruge årsskiftet på at samle op på året der er gået og sætte nye målsætninger for det nye år. Jeg synes ikke nødvendigvis at man skal sætte sig nogle direkte mål og blive øv hvis man ikke når dem, men synes man skal bruge skiftet til lige at stoppe op og tænke over sig selv og sit liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar