lørdag den 1. januar 2011

Nytår (Hej 2011)

Så er nytåret overstået og hvor gik det dog hurtigt. Jeg skulle være sammen med tre fra mit hold, min tyrkiske veninde og tre andre piger. Vi skulle være på Nørrebro i Trines nye lejlighed som er SÅ hyggelig. Hun indretter med en masse farver, lidt indisk inspireret og med en flot blomsterlyskæde. Det gav virkelig en varm og hyggelig stemning (I sær da der blev pyntet ekstra op med farvede serpentiner og sådan). Menuen skulle bestå af: Mors indorejsesuppe til forret, økologisk sushi/pandekager med kødsovs og salat til hovedret og citronmousse og blød chokoladekage til dessert. Vi var allerede lidt mætte efter forretten selvom vi ikke spiste meget af suppen. Men sushien var fantastisk og den fik vi da også ned. Den var utrolig farverig, men det var nogle små stykker. Efter hovedretten fik vi spillet lidt Cranium selvom nogen af pigerne ikke var så meget til det der med at optræde. Det må ligge til lærergenet for vi fire ville ellers gerne både mime, synge og lave ordlege.

Klokken nærmede sig tolv, men jeg nåede ikke ud af køkkenet tids nok til at se 90 års fødselsdagen. Øv øv. Så kommer man ellers i den der helt rigtige nytårsstemning. Men vi nåede at hoppe ned fra stolene (Nogen to gange da de hoppede på det første slag, tsk tsk.) Bagefter gik vi ud for at se fyrværkeriet og for at tænde vores stjernekastere, men det fungerede ikke rigtigt i blæsten. Vi prøvede ellers ihærdigt. Da vi kom op i lejligheden forsøgte vi os med desserten, men da vi alle var ret mætte droppede vi at anrette og smed bare tingene på bordet. Min citronfromage var derfor nok ikke så populær da den ikke så så lækker ud i en kartoffelsalatsbeholder. :) Bagefter drak vi tequila og snakkede om hvor vi skulle hen hvis vi skulle videre. Der var forslag til en kollegiefest og til en større fest på Amager, men af en eller anden grund kunne ingen rigtig tage sig sammen (måske pga. vejret) og vi endte med at sumpe den lidt i lejligheden. Min bror ringede og ønskede godt nytår og snakkede om den middag han synes han skylder Anna og jeg da han ikke gav os julegaver. Nårh, han er nu sød nok altså. Blev i hvert fald rigtig glad for hans opkald. Omkring kl. 3 eller sådan kom Lasse og hans ven forbi. Det satte da lidt mere gang i den og Line og ham fik danset en del. En del tog hjem omkring kl. fire og jeg begyndte også at overveje hvordan jeg kom hjem. Blev næsten helt nervøs ved tanken om at skulle gå hele vejen til Nørreport når der var så mange ude og fulde sig. Men selvfølgelig sker der ikke noget og jeg kunne følges med Line og hendes veninde det meste af vejen. Lige efter de to var drejet af støder jeg dog alligevel ind i en klam fuld mand der siger happy new year og prøver at kramme mig og kysse mig og han når lige at prøve at tage mig lidt på brystet inden jeg får vredet mig løs. Føj en idiot. Tænk at man kan være det bekendt overfor en der går helt alene. Øv. Heldigvis er jeg ikke så let at gøre bange. Jeg blev da chokeret og lidt ked af det, men ikke bange. Resten af turen var dejlig da der var mange festlige mennesker at kigge på og jeg frøs overhovedet ikke. Jeg kom hurtigt til metroen hvor der selvfølgelig var nogle unge fyre der tændte cigarer inde i toget. Det lugtede, men skulle heldigvis af lige efter. Sov kl. 06.45.

Dagen efter var jeg jo lige kommet til at rykke en aftale fra onsdag til 1.januar kl. 15. Dumt tænkte jeg hele dagen inden, men jeg sov til kl. 12 og nåede derfor i bad og at blive lidt vågen inden jeg tog over til Jannie. Jeg købte rundstykker på vejen og så fik vi latter fra deres maskine til. Det blev faktisk en rigtig hyggelig og afslappet dag hvor hendes kæreste lavede en lækker pastaret til os til aften og vi nåede at se Jurassic Park. Fantastisk fantastik. Godt Nytår!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar